Sinema kuramlarının ortaya çıkışında sinemayı bir sanat olarak konumlandırma ve ispat etme çabası esastır. Tarihsel süreçte sinema kuramları bir anlamda sinema akımlarının da temel destekleyicisi olagelmiştir. Bu kitapta sinema kuramları, filmleri çözümlemenin bir aracı olarak konumlandırılmış ve örneklem olarak da Türkiye sinemasından filmler tercih edilmiştir.
Belgesel sinemada auteur’lükten bahsedilebilir mi? Türkiye sinemasında "toplumsal gerçekçilik" ve "heterotopya" kavramları birlikte düşünülebilir mi? Türkiye sinemasında toplumsal cinsiyet temsilleri, Türkiye sinemasında tür olgusu, Nesli Çölgeçen sinemasının toplumsal izdüşümleri ve göstergebilimsel okuma ile Ömer Kavur sineması…
Değerli akademisyenler ile yüksek lisans ve doktora araştırmacılarının sinemanın teorisi hakkında gerek tartışmaya açtığı konular, gerekse film çözümleme alanına metodolojik olarak katkı sağlamayı hedefleyen makaleleri ile bu kitap, alan yazınına katkıda bulunmayı amaçlamaktadır.